14.06.2026 | 19:44

קרדיט תמונה: אנספלאש

בעקבות זיהום חריג: ההחלטה של בית החולים רמב״ם

לא ייקלטו במחלקות חולים חדשים עד התגברות על ההתפרצות

קרדיט תמונה: אנספלאש

 

הנהלת המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה הורתה אתמול על נקיטת צעדים דחופים להשתלטות על התפרצות זיהומים שהתגלו בכמה מחלקות בבית החולים. מדובר בחיידקים עמידים מסוג אציטונובקטר וקלבסיאלה, ופטריה מסוג קנדידה אאוריס. זיהומים אלה אינם מסכנים אנשים בריאים, אך לחולים עם מערכת חיסון מוחלשת הם עלולים לגרום לסיבוכים מסכני חיים. ההתמודדות עם זיהומים מסוג זה מהווה אתגר מיוחד בבתי חולים שבהם יש תפוסה גבוהה במיון ובמחלקות הפנימיות בכל העולם בשנים האחרונות. פרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, הנחה שבמחלקות שבהן אותר הזיהום, יעברו הצוותים הרפואיים לעבוד במיגון מלא במעבר בין חולה לחולה, וכמו כן לא ייקלטו בהן חולים חדשים עד התגברות על ההתפרצות. כמו כן ניתנה הנחיה לתדרוך של משפחות החולים המבקרות במחלקות על התמגנות והקפדה על ניקיון ידיים.

לשיתוף הכתבה:

כותרות אחרונות

אחרי הדו״ח החמור: המהלך המטריד בכנסת

מחזקים את המיעוטים: בכירי ההייטק במהלך

התמכרויות ופוסט תראומה: המרכז החדש שיוקם

דרמה פוליטית: הקריאה המפתיעה של איזנקוט לנתניהו

בדרך למהפכה בצפון: ההחלטה של הוועדה המרכזית לתכנון ובניה

בדרך לשינוי: הסכם השותפות החדש שנרקם

מעוניינים לפרסם אצלנו באתר? מוזמנים להשאיר פרטים ונציג יצור קשר בקרוב!

דילוג לתוכן