25.02.2024 | 20:34

קרדיט תמונה: ארמון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ

מוכנים? תחנת רכבת חדשה בישראל

תחנת הרכבת שוהם שתשרת גם את האיירפורט סיטי יוצאת לדרך במסגרת פרויקט "המסילה המזרחית" שמקדמת השרה רגב.

קרדיט תמונה: ארמון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ

משרד התחבורה, באמצעות חברת רכבת ישראל, פרסם מכרז להקמת תחנת רכבת בשוהם, במסגרת פרויקט "המסילה המזרחית" שמקדמת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב.

השרה רגב: "היום אנחנו מציינים שלב נוסף בקידום פרויקט המסילה המזרחית, כחלק מהחזון התחבורתי של חיבור מדינת ישראל. בפגישה ביני לבין ראש הממשלה נתניהו סוכם על יציאה לפרויקט המסילה המזרחית, אשר הופך מחזון למציאות ממש לנגד עינינו ומאיץ את חיבור הפריפריה למרכז. אני מקווה לחנוך בעוד כשנתיים את תחנת שוהם החדשה, במקביל להשקת המקטע המרכזי של המסילה המזרחית מחדרה ועד לוד. אני מזמינה את תושבי שוהם והסביבה, וכן את העובדים בקרית שדה התעופה והתעשיה האווירית, להתחיל להתרגל לרעיון של השארת הרכב הפרטי בבית או בחניון התחנה, והגעה למחוז חפצם ברכבת חשמלית מהירה, נוחה ושקטה."

מיזם "המסילה המזרחית", אשר המקטע המרכזי שלו מצוי בשלבי ביצוע מתקדמים, ישמש עורק מסילתי נוסף המחבר את הפריפריה למרכז ואת צפון המדינה אל מרכזה ודרומה.

פתיחת המקטע המרכזי של המסילה המזרחית בין חדרה ללוד, הצפויה בשנתיים וחצי הקרובות, תפחית את העומסים על מסילת החוף וכביש החוף, ותביא לשיפור משמעותי בשירותי הרכבת בכל רחבי הארץ. המסילה תאפשר גם גידול משמעותי בהובלת המטענים ברכבת, וכך תפחית את תנועת המשאיות בכבישים, תתרום להפחתת עומסי התנועה וזיהום האוויר, ותגביר את הבטיחות בדרכים לטובת כלל משתמשי הדרך.

המקטע המרכזי של "המסילה המזרחית", באורך 65 קילומטרים עובר לאורך התוואי ההיסטורי של מסילת הרכבת מתקופת המנדט. המסילה תתפצל ממסילת החוף באזור פרדס חנה, תעבור דרך שוהם וקרית שדה התעופה בנתב"ג ותגיע עד לוד. במסגרת הפרויקט תוכפל המסילה הקיימת בין ראש העין ללוד.

תחנת "שוהם", תיבנה מצפון לצומת אל על, וממערב לקריית שדה התעופה (איירפורט סיטי). התחנה תשרת את עשרות אלפי תושבי שוהם והסביבה, שרבים מהם עובדים מחוץ לישוב, ואת אלפי העובדים בקרית שדה התעופה ובתעשיה האווירית.

התחנה תכלול מבנה עיקרי בשטח כ-1,000 מ"ר, מעבר עילי מקורה שיחבר בין רציפי התחנה אל גשר הולכי הרגל, וישמש כאולם נוסעים נוסף בשטח 1,130 מ"ר, מעבר תת-קרקעי ושני רציפים שישרתו חמישה צירי מסילה מחושמלים. מתחם התחנה יתחבר לכביש 40 ויכלול חניון לרכב פרטי, חניון אופניים ומסוף תחבורה ציבורית, וכן חניון לתחבורה ציבורית ממזרח לתחנה. כדי לספק גישה נוחה למגיעים לתחנה ברגל ובאופניים, יוקם גשר באורך 230 מטרים שיחבר את התחנה לקריית שדה התעופה. הגשר יכלול ירידה נוחה לתחנות האוטובוס על הנת"צים שעל כביש 40 המשודרג.

בתחנה החדשה תובטח נגישות מלאה לאנשים עם מוגבלויות, כמו בכל תחנות רכבת ישראל. הנוסעים יהנו מנסיעה נוחה וקצרה יותר בציר מסילתי עוקף גוש דן שלא יסבול מהגודש הקיים במסילות ציר איילון. על אותו קו יוקמו תחנות חדשות נוספות ובהן תחנת חדרה מזרח, טירה ועוד.

קרדיט הדמיות: ארמון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ

לשיתוף הכתבה:

כותרות אחרונות

חסר בורג? התקרית הקשה בבאקה אל גארביה

רוצים להציל חיים? הנה ההזדמנות

יש עתיד: נשמור על הסטטוס קוו הדתי בראשל״צ

אסיר מעופף: ההחלטה של השב״ס

תחרות חשמלית: השינוי שיביא לשינוי במשק

ראיתם אותו? פנו למשטרה

מעוניינים לפרסם אצלנו באתר? מוזמנים להשאיר פרטים ונציג יצור קשר בקרוב!

דילוג לתוכן