25.02.2024 | 21:40

קרדיט תמונה: ללא קרדיט

אפשר לישון בשקט: בקרוב האוויר שלנו יהיה נקי הרבה יותר

משרד האנרגיה והתשתיות מקצה 90 מיליון ₪ להקמת פרויקטים להפחתת השימוש בסולר בתחבורה הכבדה המשרד יתמוך בהקמת תחנות תדלוק בגז טבעי דחו

קרדיט תמונה: ללא קרדיט

 

משרד האנרגיה והתשתיות, באמצעות מינהל הדלק והגז, ממשיך בקידום תחבורה נקייה וירוקה ומעבר לשימוש בתחליפי דלקים, זאת בהמשך להחלטת הממשלה על הפחתת התלות הישראלית בנפט בתחבורה. בימים אלה מוציא המשרד קול קורא לסיוע בהקמת תשתיות תדלוק בגז טבעי דחוס (גט"ד) ורכישת כלי רכב המונעים בגט"ד ובנוסף, לראשונה, מציע סיוע ברכישה של אוטובוסים המונעים בגז טבעי דחוס.

המשרד הקצה מתקציבו כ-90 מיליון ₪ לטובת התמיכה: עבור ההשקעה בהקמת התחנה ניתן לקבל מענק של עד 4 מיליון ₪ ולא יותר מ-90% מהיקף ההשקעה. עבור רכש של כלי רכב המונע בגז ניתן לקבל סיוע של עד 200 אלף ₪.

הקול קורא מכוון לציי משאיות כבדות, לסקטור פינוי האשפה העירוני ברשויות המקומיות ולאוטובוסים, ומורכב משלושה מסלולים:

מסלול א '- מיועד לגופים המבקשים להקים תחנת תדלוק קבועה או ניידת בגז טבעי דחוס.
מסלול ב' – מיועד למשאיות אשפה וציי רכב כבד גדולים.
מסלול ג' – מיועד לאוטובוסים.

הקול קורא מעודד הגשה של פרויקטים משולבים – הקמה של תחנה ורכישה של כלי רכב אותן התחנה תשרת. המשמעות היא שהתחנה תחל לעבוד כבר ביום בו תקום.

בישראל הוקמו עד כה 13 תחנות תדלוק בגז טבעי דחוס וכבר כיום נהנות ערים רבות במדינה ממאות כלי רכב כבדים (אוטובוסים ומשאיות) המונעים בגז טבעי, אשר מזהמים פחות את הסביבה והרבה יותר שקטים בנסיעתם.

משרד האנרגיה והתשתיות פועל בכל עת לקדם את המעבר של המשק בישראל למקורות אנרגיה חליפיים, נקיים יותר וכן לשימוש באנרגיה מתחדשת. בתחום התחבורה הכבדה המטרה הינה להחליף את הסולר המזהם שבו משתמשים מזה עשרות שנים. הטכנולוגיות השונות מתקדמות בקצב מהיר, אך עם זאת, הגז הטבעי כיום הינו עדיין אחת החלופות הזמינות והכלכליות ביותר לדלקים אלה בסקטור התחבורה הכבדה. משאיות המונעות בגז טבעי פולטות פחות מזהמים ממשאיות הפועלות על סולר וכן שקטות יותר. בנוסף, חלופת הגז הטבעי תאפשר לרשויות מקומיות וציי רכב לחסוך מיליוני ₪ בהפחתת עלויות הדלקים. צעד זה יאפשר להוריד את זיהום האוויר בצורה משמעותית ויביא לכך שאזרחי ישראל יוכלו לנשום אוויר נקי ובריא יותר.

מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות, חן בר יוסף: "משאיות אשפה ומשאיות חלוקה וכן אוטובוסים עירוניים, הם חלק בלתי נפרד מהתחבורה העירונית הצפופה, זו שפולטת חלק ניכר מהזיהום שאנחנו נאלצים לנשום. אם בתחום הרכב הפרטי מוביל משרד האנרגיה את התשתיות לטעינה חשמלית כדי שלכל הנהגים תהיה וודאות שיש איפה לטעון, בתחום התחבורה הכבדה ההתקדמות יותר איטית. לכן, במקביל לקידום מערכות טעינה לאוטובוסים מבוססי חשמל, יוצא מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות במכרז לתמיכה והאצה מהירה של תחנות תדלוק בגז טבעי. תחנות אלה יאפשרו גם הפחתה משמעותית של פליטות במרחב העירוני, יקדמו שימוש באנרגיה כחול לבן, הגז הטבעי, וכמובן יפחיתו את הרעש בעת נסיעת המשאיות האלה מתחת לבתים של כולם".

לשיתוף הכתבה:

כותרות אחרונות

חסר בורג? התקרית הקשה בבאקה אל גארביה

רוצים להציל חיים? הנה ההזדמנות

יש עתיד: נשמור על הסטטוס קוו הדתי בראשל״צ

אסיר מעופף: ההחלטה של השב״ס

תחרות חשמלית: השינוי שיביא לשינוי במשק

ראיתם אותו? פנו למשטרה

מעוניינים לפרסם אצלנו באתר? מוזמנים להשאיר פרטים ונציג יצור קשר בקרוב!

דילוג לתוכן