קנבוטק וסופר-פארם מדווחת על חתימה על הסכם שיתוף פעולה לקידום מותג רפואת המניעה של קנבוטק בסניפי סופר-פארם בפולין. במסגרת הפיילוט לבחינת הפעילות, יקימו החברות 4 עמדות מכירה של המותג קנבוטק בתוך סניפי סופר-פארם בפולין במודל Shop-In-Shop ויפעלו לקידומו באתר האינטרנט של סופר-פארם
קנבוטק, חברת ביוטכנולוגיה העוסקת בין היתר בפיתוח קונספט רפואת מניעה המבוסס על CBD ומיצויי פטריות מרפא, וסופר פארם המחזיקה כ-80 סניפים של בתי מרקחת במיקומים מרכזיים ברחבי בפולין ואתר אונליין מוביל, מדווחות על חתימה על הסכם שיתוף פעולה למכירה של מוצרי רפואת המניעה של קנבוטק בעמדות מכירה ממותגות בתוך סניפי סופר-פארם, במודל Shop-In-Shop וכן באתר האינטרנט שלה.
על פי ההסכם, החברות מתכננות פיילוט משותף אשר יכלול 3 בתי מרקחת מובילים + קלינקה למתן שירותים רפואיים וכן את אתר האונליין של סופר-פארם בפולין. עמדות המכירה צפויות להיות בגודל של 9-12 מ"ר, להיות מעוצבות באותו האופן בו עוצבה חנות הקונספט של קנבוטק בקניון ווסטפילד בלונדון, ולהכיל אלמנטים טכנולוגיים שקנבוטק פיתחה אשר מעניקים חווית קניה ייחודית, לרבות סריקת פנים בטכנולוגיית AI למדידת פרמטרים רפואיים, שולחן אינטראקטיבי ואפליקציית ההתאמה האישית MyBeing לטלפון החכם. החברות יפעלו להרחיב את המיזם לסניפים נוספים ברחבי פולין בהתאם לעמידה באבני דרך שנקבעו בין הצדדים.
במסגרת ההסכם, ולתקופה של 4 שנים, קנבוטק תעמיד לסופר-פארם אפשרות להשקעה בדיסקאונט בקנבוטק בהיקף של עד 15%. בנוסף, קנבוטק תעניק לסופר-פארם בלעדיות על שיווק קונספט רפואת המניעה שלה בפולין וישראל.
שוק הקנאביס בפולין נמצא במגמת צמיחה מואצת, והוא מאפשר גם מכירה של מוצרים המכילים CBD בקטגוריות כמו תמרוקים, מוצרי דרמו-קוסמטיקה, תוספי תזונה ועוד. כיום סופר-פארם פועלת בשוק הקנאביס הפולני, והחיבור עם קנבוטק יאפשר לה להרחיב את מגוון המוצרים שהיא מציעה במדינה. שוק ה-CBD בפולין צפוי להגיע לכמיליארד דולר עד 2025 (על פי מחקר של יורומוניטור).
קונספט רפואת המניעה הוא חלק ממגמה עולמית של התחזקות וצמיחה מואצת של מוצרי wellness בעולם המערבי. הקונספט מבוסס על ההנחה שמערכת חיסון חזקה היא הכרח למניעה של התפתחות מחלות, ושני הגורמים המשמעותיים ביותר לשמירה על חוסן מערכת החיסון הם שינה איכותית ורמות לחץ (סטרס) נמוכות. קנבוטק מבססת את הפתרונות שלה על טכנולוגיית התאמה אישית של מיצויי פטריות מרפא הידועות בשפעול מערכת החיסון וב-CBD אשר ידוע כבעל יכולת להשפיע על מערכת החיסון והמערכת האנדוקנבינואידית. כחלק מהקונספט פיתחה קנבוטק 35 מוצרי Wellness המכילים CBD ופטריות מרפא, אפליקציית בריאות בשם MyBeing, וערכה לבדיקה גנטית לאבחון המערכת האנדוקנבינואידית ומערכת החיסון של הלקוח. הקונספט נמכר כיום באנגליה בחנות הקונספט של החברה בקניון ווסטפילד בלונדון ובאתר האינטרנט של החברה.
מנכ"ל קנבוטק, אלחנן שקד מסר: "אני שמח שסופר-פארם, רשת שמובילה הרגלי בריאות ואיכות חיים, זיהתה את הפוטנציאל של קונספט רפואת המניעה הייחודי שלנו, הן לשיפור בריאות לקוחותיה והן ביצירת חווית קניה ייחודית בסניפים הפיזיים שלה. אנו רואים בשותפות זו את מימוש האסטרטגיה שלנו להצלחה מסחרית באירופה. זוהי אבן דרך לקנבוטק אשר בעקבותיה צפויים להיחתם שיתופי פעולה נוספים עם גורמים מסחריים במדינות בהן הרגולטור מתיר מכירת מוצרי CBD. אנו מקווים כי בעתיד הרגולציה תאפשר לשווק את המוצרים גם בישראל".